Skalpel Ewy Chodakowskiej – opinie, efekty

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że jednym z najbardziej rozpoznawalnych nazwisk w sferze treningów personalnych, treningów fitness oraz ogólnej dbałości o kondycję zdrowotną i fizyczną jest Ewa Chodakowska. Jej programy treningowe pomogły tysiącom osób w całej Polsce pozbyć się defektów w postaci nadmiernej wagi, cellulitu czy za dużego obwodu w pasie. Jej nowy plan ćwiczeniowy Ewa Chodakowska Skalpel to kolejna okazja, aby niewielkim nakładem sił w zaciszu własnego domu zadbać o swoją kondycję i stracić kilka kilogramów.

Skalpel – Skąd ta nazwa?

Jak na trening fizyczny, którego celem jest poprawa kondycji oraz zrzucenie balastu niechcianych kilogramów, nazwa nie brzmi zbyt zachęcająco. Skalpel Chodakowska jednoznacznie kojarzy się z operacjami plastycznymi, nie zaś z wykonywanymi własnymi siłami ćwiczeniami na całe ciało. Okazuje się jednak całkiem zasadna: regularność treningu doprowadza bowiem do tego, że można w ciągu kilku tygodni osiągnąć efekty takie same, jakie zagwarantowałby nam zabieg estetyczny: ujędrnić i wysmuklić określone partie ciała (pupa, biust, brzuch), zmniejszyć tkankę tłuszczową, wyrzeźbić mięśnie.

Efekty Skalpela Ewy Chodakowskiej

Jak w przypadku każdego planu treningowego, także i tutaj najistotniejszą informacją jest to, na jakie skutki fizyczne i zdrowotne można liczyć dzięki wykonywanym ćwiczeniom. Jeśli chodzi o Skalpel efekty przedstawiane przez samą autorkę planu, to są one bardzo obiecujące: widać je już po 14 dniach i sprawiają, że utrata wagi odbywa się w sposób regularny w wymiarze około 1-1,5kg w ciągu tygodnia.

Z kolei opinie kobiet, które zdecydowały się na taki trening, są jeszcze bardziej entuzjastyczne: utrata 10 centymetrów w obwodzie pasa w zaledwie jeden miesiąc jest praktycznie nieosiągalna przy samodzielnym treningu. Dzięki temu, że w Skalpelu połączone są ćwiczenia na różne partie ciała oraz mięśnie, w treningu bierze udział całe ciało, a spalane kalorie sięgają nawet 450 w ciągu 40 minut intensywnych ćwiczeń. 


skalpel ewa chodakowska efekty
Efekty skalpela Ewy Chodakowskiej są widoczne gołym okiem! Robią wrażenie 🙂

Ćwiczenia z Chodakowską – trening

Standardowy zestaw ćwiczeń obejmuje aktywności rozwijające takie partie ciała jak brzuch, nogi, ramiona, pośladki oraz plecy. Bazuje na klasycznych i prostych ćwiczeniach, a jego trudność wynika z częstotliwości ich powtarzania. W planie treningowym Ewa Chodakowska Skalpel znalazły się między innymi:

– unoszenie nóg do boków

– unoszenie bioder w pozycji leżącej oraz bocznej

– wznoszenie i wymach ramionami

– przysiady połączone ze staniem na palcach

– wypady kolan wraz z unoszeniem i wykrokami

– brzuszki w różnych wersjach

Każde z zaproponowanych ćwiczeń wykonywane jest w segmentach po kilkanaście lub kilkadziesiąt powtórzeń. Między nimi zaproponowane zostały krótkie przerwy dla złapania oddechu oraz rozluźnienia mięśni.

Skutki zdrowotne ćwiczeń

Efektem zdrowotnym, oprócz odciążenia serca poprzez redukcję tkanki tłuszczowej, jest również wyregulowanie ciśnienia krwi, zmniejszenie ryzyka miażdżycy i cukrzycy oraz ogólny lepszy stan psychiczny. Dobrze przeprowadzony trening oznacza bowiem zmęczenie, ale również zadowolenie i satysfakcję z osiągniętego celu. Inne Ewa Chodakowska efekty to poprawienie jakości skóry (zwiększenie jędrności i elastyczności) i redukcja stresu.


Wskazania do treningu

Jeśli Twoje BMI szaleje, czujesz się niekomfortowo z własną wagą, ulubiona koszulka się za bardzo opina, a guzik w spodniach grozi dezercją i zerwaniem – wiedz, że to najlepszy moment, aby sprawdzić, jak działa Chodakowska Skalpel. Skorzystać z niego mogą kobiety i mężczyźni cierpiący na nadwagę lub otyłość. Trening nie jest co prawda stworzony bezpośrednio pod możliwości osób, które do tej pory aktywność fizyczną ograniczały do zejścia z łóżka i pójścia do pracy. Nie oznacza to jednak, że nie mogą z niego korzystać. Wręcz przeciwnie! Muszą jednak pamiętać, aby nie przeszarżować już pierwszego dnia oraz dostosować częstotliwość wykonywanych ćwiczeń do swoich możliwości. Co to oznacza? Jeśli plan przewiduje 10 powtórzeń jakiegoś cyklu ćwiczeń, lepiej zacząć od 2-3 i stopniowo je zwiększać. To pomoże uniknąć kontuzji i sprawi, że Skalpel Chodakowska zacznie faktycznie przynosić pożądane efekty.

Jak się przygotować

Tak samo jak do każdego innego treningu: rozgrzewką oraz… dopasowaną dietą. Nawet najlepszy zestaw treningowy nie zdziała za wiele, jeśli przed nim lub po nim pochłoniemy niezdrowego fastfooda. Aby plan na ćwiczenia odchudzające zadziałał, powinien być wspierany odpowiednim żywieniem, czyli prawidłowo ustaloną dietą. Aby to zrobić, najlepiej po prostu ustalić swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie, które wynika między innymi z trybu życia, wagi, wzrostu i wieku oraz płci, a następnie pomniejszyć je o 200 kalorii w pierwszym tygodniu i 300 kalorii w kolejnych tygodniach. Organizm mając do dyspozycji mniejsze dostawy energii, zacznie spalać tę zmagazynowaną w tkance tłuszczowej. Z kolei dzięki ćwiczeniom i aktywności fizycznej ten proces będzie znacznie szybszy i wydajniejszy. Warto też pamiętać, aby posiłki regeneracyjne (z białkiem) spożywać po ćwiczeniach a nie przed nimi.


chodakowska skalpel
Skalpel Ewa Chodakowska – program znany w całej Polsce. Pomógł już ogromnej liczbie osób w osiągnięciu wymarzonej sylwetki.

Zasady Skalpel Chodakowska

Plan treningowy opracowany przez Chodakowską ma kilka założeń dotyczących samych ćwiczeń i ich wykonywania:

– należy je robić dokładnie, nie pomijając żadnego

– należy ćwiczyć w miarę równym tempie, nie przyśpieszać i nie zwalniać

– ćwiczenia powtarza się maksymalnie często, pamiętając o 1 dniu odpoczynku

– trening obejmuje wszystkie partie ciała, nie należy pomijać żadnej części

– osoby mniej zaawansowane mogą na początku skracać trening

W celu zwiększenia efektów działania trening należy wspomóc wspomnianą dietą oraz zawczasu przyzwyczaić organizm do aktywności. To oznacza rozgrzewkę, ale przede wszystkim regularność w wykonywaniu ćwiczeń, które nie zajmują wiele czasu.

Częstotliwość treningów

Trening nie wydaje się wyczerpujący i wymagający technicznie, ale po 40 minutach intensywnej aktywności ciało ma prawo się zmęczyć. Szczególnie mocno odczuwać to będą osoby, które nie są w dobrej formie i mają dużą nadwagę oraz otyłość. Ze względów bezpieczeństwa powinny one zrezygnować ze standardowej częstotliwości (3-4 razy w tygodniu plus dzień przerwy między treningami) i rozpocząć od spokojniejszego tempa 2-3 treningów w tygodniu. Wraz z poprawą kondycji będzie można spokojnie zwiększyć częstotliwość ćwiczeń.

Inne treningi

W teorii nie ma przeciwwskazań, aby ćwiczenia z Chodakowską zaproponowane w jej Skalpelu połączyć z innymi treningami i aktywnościami. Należy jednak wtedy bezwzględnie pamiętać, aby nie doprowadzić organizmu do przemęczenia oraz we właściwy sposób uzupełniać kalorie spalane podczas treningów. Skalpel doskonale uzupełniają treningi kardio wykonywane w dni wolne (świetnie sprawdzają się jako spalacze tłuszczu), a więc steppery, orbitreki, skakanka itp. Dobrym pomysłem jest plan treningowy Chodakowskiej połączony np. z pływaniem, jazdą na rowerze, spacerami oraz zmienieniem sposobu żywienia, czyli odejściem od złych nawyków. Treningi interwałowe można wprowadzić na późniejszym etapie, gdy organizm przyzwyczai się do większego wysiłku, a kondycja znacznie wzrośnie.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *